Pośpiech jest wyznacznikiem epoki, w której przyszło nam żyć. Pędzący wciąż w różnych kierunkach ludzie mają jednak liczne potrzeby i jeśli nauczymy się je zaspokajać tak, aby zaoszczędzić bezcenny czas, to mamy szansę na stworzenie modelu bardzo dochodowego biznesu. Jedną z ciekawszych, bardzo obiecujących propozycji może być mobilny gabinet kosmetyczny.
Mobilna kosmetyczka – czym różni się od wersji stacjonarnej?
Podstawowa różnica ma związek z miejscem wykonywania zabiegów. Klienci nie przychodzą do gabinetu – to gabinet „przychodzi” do nich. Wielką zaletą jest więc możliwość dotarcia do osób schorowanych, starszych, zamieszkujących z dala od ośrodków miejskich. Mobilna kosmetyczka dojechać może w godzinach dopasowanych do rytmu i planu dnia klienta – docenią to osoby bardzo zapracowane, które mogą poddać się zabiegom późnym wieczorem lub w weekendy.
Różnicą na niekorzyść mobilnej kosmetyczki jest ograniczenie ilości zabiegów. Ma to związek z niemożnością zabrania ze sobą wszystkich elementów wyposażenia – specjalistyczne zabiegi z użyciem niektórych urządzeń można wykonać jedynie w warunkach gabinetu stacjonarnego.
Na dobry start – wiedza i kompetencje
Bez spełnienia tych warunków nie warto zaczynać. Osoba prowadząca działalność w obszarze kosmetologii musi mieć zawodowe przygotowanie i w zakresie wykształcenia oraz praktyki. Oczywiście, właścicielem gabinetu może być każdy, ale wówczas konieczne jest zatrudnienie fachowców – kosmetologów.
W celu zdobycia podstaw teoretycznych można ukończyć studia wyższe, szkołę policealną lub kursy zawodowe. Praktykę częściowo realizuje się podczas lat nauki, a potem warto zatrudnić się na jakiś, aby wzmocnić kompetencje.
Własną działalność rozpoczynamy od rejestracji firmy w CEIDG. Na stronie www wypełnia się stosowny wniosek (można go także wypełnić w siedzibie samorządu) i można rozpocząć realizację planów biznesowych.
Mobilna kosmetyczka – koszty założenia działalności
Praktyka oraz wykształcenie bardzo przydają się w przypadku aplikowania o fundusze z urzędu pracy. Wprawdzie 20 tysięcy to kwota, która nie pokryje kosztów pełnego wyposażenia gabinetu, ale na zakup tak zwanego kombajny kosmetycznego oraz wyposażenia do manicure wystarczy na pewno. Mobilny kosmetolog powinien również dysponować pojazdem.
Starając się o dotację z urzędu pracy trzeba mieć dobrze opracowany biznesplan. Trzeba także przygotować się do rozmowy z komisją weryfikującą wnioski o dotacje.
Jak ustalić ceny zabiegów?
Ceny zabiegów kosmetycznych reguluje wolny rynek –inne są dla Krakowa, inne dla Pacanowa. Na początku działalności nie można się skupiać na myśli o natychmiastowej amortyzacji poniesionych kosztów. Najpierw trzeba pozyskać klientów i zbudować swoją markę. Zadowoleni, lojalni klienci wrócą do nas ponownie i dodatkowo swoimi pozytywnymi opiniami zachęcą innych do skorzystania z naszych usług.
Najlepiej na początek przyjąć zasadę cen średnich – nie za wysokich, bo nikt nie zaryzykuje płacenia dużych kwot komuś nieznanemu, ale też nie za niskich, bo takie kojarzą się z niską jakością. Lepiej ustalić wyższe ceny wraz z programem lojalnościowym – promocje i zniżki przy kolejnych zabiegach dla wiernych klientów.
Jakie zabiegi można wykonywać w domu?
Bez kombajny kosmetycznego można zająć się wykonywaniem manicure i pedicure – walizka z przyborami, lampą i kosmetykami nie zajmuje dużo miejsca w samochodzie.
Można także wykonać proste zabiegi upiększające na dłonie i twarz.
Posiadacze kombajnu mogą rozszerzyć ofertę i zaproponować zabiegi:
- mikrodermabrazja diamentowa,
- mezoterapia bezigłowa,
- peelingi kawitacyjne,
- jonoforeza,
- sonoforeza (ultradźwięki),
- dermomasaż,
- galwanizacja.
Czy mobilny gabinet kosmetyczny spełnia normy bezpieczeństwa?
W zakresie bezpieczeństwa zabiegów mobilna wersja gabinetu nie może odbiegać od standardów przyjętych dla tego rodzaju działalności. Jak bardzo istotne jest bezpieczeństwo biologiczne przekonujemy się od kilku miesięcy pandemii koronawirusa. Mobilna kosmetyczka musi posiadać autoklaw – urządzenie do sterylizacji suchym powietrzem oraz musi używać wyposażenia osobistego i środków chemicznych zapobiegających przenoszeniu materiału biologicznego oraz rozprzestrzenianiu się patogenów.
Warto także pomyśleć o ubezpieczeniu OC. Zabiegi kosmetyczne niosą ryzyko zakażenia groźnymi chorobami – COVID-19 to nowość, ale znane od lat HIF, żółtaczka, zapalenie wątroby typu C to wciąż groźne choroby. Polisa OC zabezpiecza właściciela na wypadek roszczeń klientów, którym choroba zostanie wszczepiona podczas zabiegu.
Mobilna kosmetyczka – działalność gospodarcza XXI w.?
Oczywiście – to zawód przyszłości. Stacjonarne gabinety przetrwają, ale są one drogie w utrzymaniu (czynsz, media). Wizyty w domach klientów to dopiero początek przygody z kosmetologią mobilną. Przyszłość to kosmetyczne gabinety na kółkach – świetnie wyposażone kampery czy autobusy przystosowane do przyjmowania kilku klientów jednocześnie. Sprawdzą się w miejscowościach odległych od miast, na odludziach, w pobliżu sezonowych miejsc pobytowych dla turystów.
1 komentarz
[…] mobilna kosmetyczka […]