Katalog franczyz

Redakcja

Katalog franczyz, oferty franczyzy, sieci franczyzowe w Polsce

Kto chce rozpocząć przygodę w biznesie szuka najpierw pomysłu na działalność.  A gdyby tak można było sięgnąć do spisu pomysłów na biznes – pozycji umieszczonych alfabetycznie lub grupowa dla poszczególnych branż? Jak w restauracyjnym menu – wybrać co najlepsze? Taką możliwość oferuje katalog franczyz – nowoczesne, wygodne narzędzie internetowe, które pomaga znaleźć pomysł i pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu.

Katalog franczyz – jak to się robi?

Portale tworzące i udostępniająca katalog franczyz robią to według podobnych wzorców. W katalogu istotne są przede wszystkim informacje o rodzaju działalności. Wiele osób wyszukuje propozycji wejście do sieci franczyzy nie po nazwie firmy, a po określeniu branży: gastronomia, handel, fryzjerstwo, przesyłki, transport towarów, przewóz ludzi.

Katalog franczyz – co zawiera treść?

Poza określeniem obszaru czy branży dobry katalog franczyz powinien:

  • Opisywać markę franczyzodawcy,
  • Opisywać sieć – ilość punktów, przyrost roczny sieci,
  • Podawać minimalne wymagania co do powierzchni punktów czy inne warunki przystąpienia do sieci,
  • Zwierać informacje o korzyściach płynących z przystąpienia do sieci,
  • Dane teleadresowe oraz kontakt do osoby odpowiedzialnej za rekrutację do sieci.

Katalog franczyz – jak korzystać z katalogu?

Wyszukiwanie w katalogu franczyz jest proste. Albo korzystamy z wyszukiwarki wpisując nazwę franczyzodawcy, albo przeglądamy nazwy firm w podziale na obszary czy branże lub katalog franczyz w układzie alfabetycznym. Niektóre katalogi franczyz mają także wyszukiwanie w formie katalogu logo firm – interaktywne logo wystarczy kliknąć, aby uruchomić stronę z informacją o danej firmie.

Katalog franczyz – jak umieścić w nim swoją firmę, swoją sieć franczyzy?

Katalogów franczyz w Internecie jest sporo – nie wszystkie mają jednakową liczbę pozycji. Jest to spowodowane tym, że umieszczenie firmy w katalogu franczyz odbywa się poprzez zgłoszenie franczyzodawcy do firmy prowadzącej katalog franczyz. Jest to w interesie obu stron: twórca katalogu franczyz pobiera opłatę z tytułu umieszczenia franczyzodawcy w katalogu, a franczyzodawca w ten sposób rozpowszechnia informacje o swojej firmie i za pomocą katalogu franczyz rekrutuje firmy do sieci franczyzowej.

Katalog franczyz – nietypowe ujęcie ułatwia wyszukiwanie

Nie wszystkie katalogi franczyz to nudne spisy alfabetycznych nazw czy branż gospodarczych. Można wyszukiwać interesujących nas franczyzodawców według kryterium ceny licencji. Taki katalog franczyz grupuje franczyzodawców w przedziałach do 10.000 złotych, do 50.000 złotych, do 100.000 i więcej.

Można również filtrować franczyzodawców ze względu na długość umowy franczyzy.

Podsumowanie

Niezależnie od kryterium wyszukiwania należy uznać, że katalog franczyz to niezwykle przydatne narzędzie, które łączy firmy oferujące przystąpienie do sieci franczyzowej z firmami franczyzobiorców. Platforma internetowa z katalogiem franczyz jest często miejscem pierwszego zetknięcie się obu firm, które w przyszłości połączy współpraca na podstawie umowy franczyzowej.

Informujemy, że strona www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Akceptuj, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij Czytaj więcej, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Akceptuj Czytaj więcej

Polityka prywatności