Partnerzy handlowi już po raz piąty w ciągu ostatnich 9 lat docenili Biedronkę, przyznając jej tytuł „Retailer of the Year 2018 – Wybrany przez dostawców” w kategorii dyskonty. Biedronka osiągnęła najlepsze rezultaty we wszystkich subkategoriach, w których renomowana firma badawcza Nielsen badała opinie dostawców, w pokonanym polu pozostawiając m.in. sieci Lidl czy Aldi. W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad tysiącem polskich firm, od których pochodziło 92 proc. produktów znajdujących się w jej ofercie.
Nagrodę podczas uroczystej gali, uświetniającej kongres Poland & CEE Retail Summit, odebrał Maciej Łukowski, dyrektor działu zakupów i członek zarządu Jeronimo Martins Polska SA.
– O tym, że od samego początku w naszej strategii stawiamy na długoterminowe, sprawdzone partnerstwa, najlepiej świadczą liczby. Niemal 300 partnerów biznesowych jest z nami związanych od ponad 10 lat, a kilkudziesięciu od początku działalności Biedronki w Polsce. To dzięki tym partnerom możemy realizować naszą strategię, opartą na oferowaniu klientom starannie wyselekcjonowanych produktów wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach – powiedział Maciej Łukowski odbierając nagrodę.
„Retailer of the Year – Wybrany przez dostawców” to jedyna nagroda, której laureaci są wyłaniani przez partnerów handlowych, na podstawie badań przeprowadzonych przez firmę AC Nielsen. Wyróżnienie jest przyznawane sieciom detalicznym i hurtowym, działającym w różnych formatach, z którymi producentom najlepiej się współpracuje. Wśród kryteriów ocenianych w ramach plebiscytu znajdują się m.in.: współpraca przy rozwoju biznesu, współpraca z zespołem sieci, warunki handlowe, współpraca w łańcuchu dostaw, wizerunek i działania promocyjne sieci.