Sieć sklepów Bricomarché stworzyła unikalny cykl webinariów, którego głównym celem jest wymiana wiedzy i know-how pomiędzy pracownikami centrali i supermarketów. Szkolenia internetowe dają pracownikom możliwość rozmowy i sprawnej wymiany informacji dotyczących najistotniejszych kwestii. Wśród tematów szkoleń, które odbyły dotychczas znalazły się m.in. kwestie dotyczące całorocznych i sezonowych dekoracji czy sposoby na aranżację sklepowej wystawy roślin.
W Polsce działają już 162 sklepy opatrzone szyldem Bricomarché, dlatego sieć zdecydowała się zorganizować „Webinaria ze specjalistami”, które ułatwią kontakt pomiędzy pracownikami sklepów i centrali. W tej edycji odbyło się 10 szkoleń, podczas których uczestnicy mogli omawiać tematy dotyczące sieci. Czas przeznaczony na pojedyncze webinarium to około 45 minut, w trakcie których specjalista z centrali prezentuje pracownikom sklepów jeden z wybranych przez siebie tematów. Uczestnicy szkolenia mogą na bieżąco zadawać pytania dotyczące omawianych treści za pomocą platformy internetowej.
– Jako jeden z pierwszych specjalistów związanych z Bricomarché, miałem przyjemność poprowadzić webinarium z przedstawicielami sklepów. Celem szkolenia było udzielenie odpowiedzi na najbardziej nurtujące przedsiębiorców pytania – mówi Maciej Kowaliński, specjalista w Dziale Ogród Zielony sieci Bricomarché i dodaje –Jestem przekonany, że takie rozwiązania niosą za sobą wiele obustronnych korzyści, a możliwość bezpośredniej interakcji pozytywnie wpływa na naszą komunikację wewnętrzną. Dodatkowym atutem tych wirtualnych spotkań jest niewątpliwie zmniejszanie dystansu pomiędzy przedstawicielami sklepów a pracownikami centrali.
Tematyka webinariów jest określana na podstawie ankiet przeprowadzanych przez Dział Komunikacji Wewnętrznej wśród przedstawicieli sklepów. Pracownicy supermarketów wskazują najbardziej interesujące ich obszary, jakimi zajmuje się Dział Zakupów. Prowadzący szkolenia prezentują zagadnienia dotyczące tematów najbardziej aktualnych, trudnych lub zwyczajnie budzących największą ciekawość. Opowiadają również o kwestiach związanych ze sposobem prawidłowego eksponowania towarów, tworzeniem gam produktowych czy współpracy z dostawcami. Każdy pracownik, który nie miał możliwości wzięcia udziału w webinarium, może odtworzyć je w dowolnej chwili w firmowym intranecie.
– Sprawny przepływ informacji wśród wszystkich pracowników sieci Bricomarché jest kluczowy dla naszego dalszego, dynamicznego rozwoju. To właśnie m.in. dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić cykl e-szkoleń dla naszych pracowników – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodaje – Cieszymy się, że wśród osób związanych z Bricomarché jest wielu wspaniałych i doświadczonych specjalistów, którzy swoją cenną wiedzę mogą przekazywać pozostałym pracownikom sieci.
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2018 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,5 mld złotych. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie około 13 300 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 500 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (46. pozycja w 2019 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.