Polska

Dino Polska w gronie największych spółek na GPW. Awans do indeksu WIG20

Dino Polska S.A., jedna z najszybciej rozwijających się polskich sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi, awansowała do indeksu WIG20 – grona dwudziestu największych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. wejdzie do WIG20 w wyniku rocznej korekty indeksów, po sesji w dniu 15 marca 2019.

Awans do elitarnego grona największych giełdowych spółek w Polsce, po niepełnych dwóch latach obecności na GPW, to dla nas ogromne wyróżnienie. Zawdzięczamy je konsekwentnej realizacji naszej strategii rozwoju i zaufaniu, którym obdarzają nas inwestorzy. Cieszymy się, że polskie fundusze inwestycyjne i emerytalne, czyli pośrednio miliony Polaków, ale także inwestorzy indywidualni i zagraniczni dostrzegają potencjał i perspektywy Dino Polska S.A. W 2018 roku otworzyliśmy rekordową w naszej historii liczbę sklepów: 202 markety. 2019 rok będzie okresem dalszej ekspansji sieci. Sprzyja nam dobre otoczenie rynkowe wspierane przez rosnącą konsumpcję –  mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

Dino Polska S.A. jest notowana na głównym rynku GPW od 19 kwietnia 2017 r., a  wartość jej akcji od oferty publicznej wzrosła przez ten czas o ponad 200%. Dotychczas akcje spółki były zaliczane do indeksu średnich spółek – mWIG40. Akcje Dino Polska są zaliczane także do jednych z najważniejszych międzynarodowych indeksów rynków akcji obliczanych przez firmy MSCI i FTSE Russel.

Wartość obrotów akcjami Dino Polska S.A. na GPW w ostatnich trzech miesiącach wyniosła ponad 1 mld zł, co przeciętnie na jedną sesję giełdową oznacza 17 mln zł.  Kapitalizacja Spółki wg stanu na 28 lutego 2019 r. wyniosła 10,5 mld zł.

Więcej informacji o Dino Polska S.A.:

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje 977 sklepów (dane na 31.12.2018 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu, Piotrkowie Trybunalskim i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec 2018 roku Grupa Dino zatrudniała 16,5 tys. osób.

Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.

Inne:

Sieć Intermarché przeprowadzi rebranding przysklepowych stacji paliw

Redakcja

Aplikacja mobilna Żabki – żappka nagrodzona w konkursie „Złota Innowacja RETAIL”

Redakcja

Ze skarpetkami czy bez? Zadaj szyku z Biedronką w kultowych Kubotach

Redakcja

Zostaw komentarz

Informujemy, że strona www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Akceptuj, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij Czytaj więcej, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Akceptuj Czytaj więcej

Polityka prywatności