Polska

Dino Polska w gronie największych spółek na GPW. Awans do indeksu WIG20

Dino Polska S.A., jedna z najszybciej rozwijających się polskich sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi, awansowała do indeksu WIG20 – grona dwudziestu największych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. wejdzie do WIG20 w wyniku rocznej korekty indeksów, po sesji w dniu 15 marca 2019.

Awans do elitarnego grona największych giełdowych spółek w Polsce, po niepełnych dwóch latach obecności na GPW, to dla nas ogromne wyróżnienie. Zawdzięczamy je konsekwentnej realizacji naszej strategii rozwoju i zaufaniu, którym obdarzają nas inwestorzy. Cieszymy się, że polskie fundusze inwestycyjne i emerytalne, czyli pośrednio miliony Polaków, ale także inwestorzy indywidualni i zagraniczni dostrzegają potencjał i perspektywy Dino Polska S.A. W 2018 roku otworzyliśmy rekordową w naszej historii liczbę sklepów: 202 markety. 2019 rok będzie okresem dalszej ekspansji sieci. Sprzyja nam dobre otoczenie rynkowe wspierane przez rosnącą konsumpcję –  mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

Dino Polska S.A. jest notowana na głównym rynku GPW od 19 kwietnia 2017 r., a  wartość jej akcji od oferty publicznej wzrosła przez ten czas o ponad 200%. Dotychczas akcje spółki były zaliczane do indeksu średnich spółek – mWIG40. Akcje Dino Polska są zaliczane także do jednych z najważniejszych międzynarodowych indeksów rynków akcji obliczanych przez firmy MSCI i FTSE Russel.

Wartość obrotów akcjami Dino Polska S.A. na GPW w ostatnich trzech miesiącach wyniosła ponad 1 mld zł, co przeciętnie na jedną sesję giełdową oznacza 17 mln zł.  Kapitalizacja Spółki wg stanu na 28 lutego 2019 r. wyniosła 10,5 mld zł.

Więcej informacji o Dino Polska S.A.:

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje 977 sklepów (dane na 31.12.2018 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu, Piotrkowie Trybunalskim i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec 2018 roku Grupa Dino zatrudniała 16,5 tys. osób.

Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.

Inne:

Buduj biznes z Biedronką. Sieć zachęca do współpracy

Redakcja

Sieć sklepów Dino wycofuje ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego, tzw. „trójki”.

Redakcja

Anwim S.A. na 12 miejscu w zestawieniu Polskich Gepardów

Redakcja

Zostaw komentarz

Informujemy, że strona www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Akceptuj, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij Czytaj więcej, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Akceptuj Czytaj więcej

Polityka prywatności