Pomysły na biznes

Nowy rodzaj biznesu – punkt nadawania paczek

Nowy rodzaj biznesu – punkt nadawania paczek

Nadawanie i odbieranie paczek to znak czasu. Wynika z popularności zakupów internetowych i różnych możliwości dostarczenia towaru oferowanych przez sklepy internetowe. Dostarczenie przesyłki do innego miejsca niż adres domowy jest z reguły tańszą opcją dowiezienia towaru. Punkty wysyłek i odbioru przesyłek kurierskich pojawiają się coraz częściej i są opłacalnym dodatkiem do handlowej działalności gospodarczej.

Wygoda punktu nadawania paczek

Najważniejszą zaletą punktu nadawania paczek jest wygoda odbiorcy, który nie musi oczekiwać na kuriera w domu, tylko może odebrać w dowolnym momencie, np.: w drodze do pracy. Kurierem można nadać przesyłkę online, podając wagę i wymiary, dane adresowe oraz ewentualnie wybierając opcje dodatkowe. Po zapłaceniu za towar i transport usługę możemy czekać na przyjazd kuriera lub też zawieźć paczkę do wybranego punktu ewentualnie odebrać zamówienie w punkcie odbioru paczek. Cała procedura jest bardzo intuicyjna.

Wiele firm oferuje możliwość odbioru paczki w punkcie. Najpopularniejsze są:

  • Paczkomaty
  • Paczka w RUCHu
  • Poczta Polska
  • DPD
  • UPS
  • sieć DPD Pickup

Opłacalność punktu nadania paczek wzrasta wraz z rozwojem  rynku e-commerce.

Rozmieszczenie punktu nadania paczek

Aby znaleźć punkt nadania i odbioru paczek wystarczy wejść na jedną ze stron poświęconą tematyce paczek i uzupełnić formularz: wpisać miasto lub adres, a wyszukiwarka pokaże najbliższy punkt odbioru paczek. Można też szukać punktów należących do konkretnej firmy.

Plusy punktów nadania paczek

Opłacalność punktu nadania paczek wynika z ich plusów. Nie trzeba czekać na kuriera w domu. To do osoby nadającej lub odbierającej przesyłkę należy decyzja, kiedy nada lub odbierze towar. Można to zrobić przy okazji załatwiania innych spraw lub powrotu z pracy. Punkty nadawania paczek są otwarte do późnych godzin nocnych, a paczkomaty przez całą dobę. Opłacalność punktu nadawania paczek wynika z przyśpieszenia procedury. Etykiety można wydrukować w domu i nakleić na przesyłkę. Nie trzeba stać w długich kolejkach, jak na poczcie.

Dostarczenie przesyłki do punktu nadania paczek jest tańsze niż zawiezienie towaru na adres domowy, ponieważ ograniczane są w ten sposób koszty ostatniej mili, czyli  doręczenia przesyłki do klienta końcowego. Kurier, zamiast podjeżdżać pod każdy adres, zostawia kilka przesyłek w jednym miejscu. Oznacza to oszczędność paliwa i czasu. Dostawy do punktów są bardziej ekologiczne, co dla wielu klientów ma bardzo duże znaczenie.

Punkt nadawania paczek jako biznes

Punkt nadawania paczek może być doskonałym uzupełnieniem biznesu, a nawet podstawową działalnością gospodarczą. Opłacalność punktu nadawania paczek jest efektem niskich kosztów prowadzenia wspomnianego punktu. Jest to szansa na dodatkowy zarobek i pozyskanie nowych klientów.

Punkt nadania paczek to najczęściej działalność na podstawie umowy franczyzowej, dzięki której przedsiębiorca otrzymuje rozpoznawalną markę i wypracowane standardy prowadzenia biznesu.

Liczba nadawanych przesyłek/paczek stale rośnie, co wynika z rozwoju internetowego handlu, a to oznacza, że punkt nadawania paczek staje się świetnym, opłacalnym biznesem. Coraz więcej osób korzysta z  takich miejsc. Lokalizacja takiego punktu nie ma specjalnego znaczenia – osoby zainteresowane skorzystaniem z usług znajdą się na pewno, a właściciel nie będzie narzekał na brak klientów.

Otwarcie punktu nadawania paczek jest bardzo łatwe, a broker nie pobiera opłat ani miesięcznego abonamentu. Wymaga jedynie dostępu do internetu, zwykłej drukarki biurowej oraz prostej miary i wagi, aby móc zmierzyć i zważyć paczki. Komputer może pracować na dowolnym oprogramowaniu.

System nadawania przesyłek działa online i nie wymaga instalacji specjalnych programów, a dostęp do niego jest udzielony bezpłatnie. Formalności trwają jeden dzień i już następnego dnia można prowadzić dodatkową działalność. Broker nie ingeruje w wystrój i kolorystykę punktu, ale oczekuje zabezpieczenia miejsca przechowywania przesyłek.

Rozreklamowanie punktu odbioru paczek

Najlepszym miejscem na reklamę punktu odbioru paczek są okoliczne zakłady pracy, uczelnie i najbliższe osiedle. W promocję trzeba zainwestować swoje pieniądze. Jednak jest to inwestycja w przyszłość. Dobra przygotowana i przeprowadzona promocja zapewni zwiększone zainteresowanie klientów. Właściciel może im oferować różnorodne rabaty, kupony, zniżki.

Analitycy rynku są zgodni z tym, że dynamicznie rozwija się cała branża usług związanych z zakupami przez internet. Bez wątpienia opłacalność punktu nadawania paczek będzie z roku na rok coraz wyższa i konieczne będzie podnoszenie jakości usług w tym zakresie. Będzie rosła także konkurencja w tej branży, ponieważ jest stosunkowo prosty i niedrogi biznes. Można go łączyć z inną działalnością, bez dużego zaangażowania wolnego czasu. Zapotrzebowanie na punkt nadawania paczek nie zmaleje przez wiele lat, a to oznacza pewny, stabilny dochód. Świetnie nadaje się na pierwszy biznes.

Inne:

Własna ciężarówka – opłacalność biznesu. Jak wygląda praca?

Redakcja

Hodowla zwierząt futerkowych w Polsce i w Europie – wstydliwy relikt przeszłości, czy ważna gałąź gospodarki?

Redakcja

Jak otworzyć lombard? W jaki sposób działa lombard i gdzie go założyć?

Redakcja

Zostaw komentarz

Informujemy, że strona www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Akceptuj, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij Czytaj więcej, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Akceptuj Czytaj więcej

Polityka prywatności