Polska

Dino Polska S.A. po trzecim kwartale 2019 r. z ponad 30-proc. wzrostem sprzedaży i dalszą ekspansją sieci marketów

Po trzech kwartałach 2019 r. przychody ze sprzedaży polskiej sieci marketów spożywczych Dino Polska S.A. wyniosły 5,5 mld zł, przy wzroście sprzedaży w istniejących sklepach (LfL) o 11,4%. W okresie od stycznia do końca września 2019 r. spółka przeznaczyła na inwestycje 629 mln zł, co stanowi wzrost o 33% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. W tym czasie sieć powiększyła się o 138 marketów Dino, obejmując na koniec trzeciego kwartału br. łącznie 1113 obiektów.


Dino Polska S.A. kontynuuje wzrost rentowności. Narastająco za 9 miesięcy 2019 r. spółka zwiększyła przychody o 30,7% rok do roku do ponad 5,5 mld zł, czemu towarzyszył wzrost wyniku EBITDA o 36,5% do 505,7 mln zł i dalsza poprawa marży EBITDA do 9,2% (+ 0,4 pkt proc. r/r). W samym III kwartale 2019 r. przychody Dino Polska po raz pierwszy w historii przekroczyły w ujęciu kwartalnym 2 mld zł i były o 31,0% wyższe niż rok wcześniej. Towarzyszył temu wzrost sprzedaży LfL na poziomie 12%.

­– Cieszy nas rosnąca sprzedaż w istniejącej sieci marketów reprezentowana poprzez stabilny, dwucyfrowy wskaźnik LfL. Odbieramy to jako dowód zaufania klientów do marki Dino. Ofertę produktową budujemy z dużą troską, przywiązujemy wagę do opinii naszych klientów i obserwujemy trendy konsumenckie, dlatego codziennie zapewniamy nie tylko szeroki wybór produktów, ale także wprowadzamy dużo nowości i stale rozwijamy m.in. stoisko z owocami i warzywami – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Od stycznia do końca września 2019 r. nakłady inwestycyjne spółki wyniosły 629 mln zł i były o 33% wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. Dino Polska S.A. inwestowała głównie w dynamiczny rozwój sieci marketów i rozbudowę zaplecza logistycznego. W całym 2019 r. spółka przeznaczy na rozwój około 850 mln zł.

 Przed branżą handlową najintensywniejszy czas w roku, który zbliża nas do Świąt Bożego Narodzenia. W tym okresie szczególnego znaczenia nabiera łatwość i wygoda robienia zakupów. Dlatego w czwartym kwartale 2019 r. planujemy dużą liczbę otwarć nowych marketów w całej Polsce. Chcemy, aby Polacy mogli w marketach Dino zrobić zakupy świąteczne komfortowo, szybko i w pobliżu miejsca zamieszkania, a zaoszczędzony czas spędzić w gronie najbliższych. – podsumowuje Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 r. sieć powiększyła się o 138 marketów wobec 120 nowych sklepów w tym samym okresie rok wcześniej. Na koniec września br. pod szyldem Dino funkcjonowało 1113 marketów w porównaniu do 895 sklepów na koniec września 2018 r., co stanowi wzrost o 218 obiektów oraz 24% rok do roku.

Więcej informacji o Dino Polska S.A.:

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje 1113 sklepów (dane na 30.09.2019 r.).

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec września 2019 roku Grupa Dino zatrudniała 19,4 tys. osób.

Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.

Inne:

Zatankuj w Szczecinie na nowej stacji MOYA

Redakcja

Żabka zapowiada otwarcie sklepu 6000 i zakończenie modernizacji wszystkich placówek

Redakcja

Stacja MOYA w Prabutach

Redakcja

Zostaw komentarz

Informujemy, że strona www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Akceptuj, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij Czytaj więcej, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Akceptuj Czytaj więcej

Polityka prywatności