Dino Polska S.A., polska sieć marketów spożywczych, będzie zasilać swoje markety przyjazną środowisku energią elektryczną pochodzącą ze słońca. Panele fotowoltaiczne będą montowane zarówno na nowych, jak i istniejących sklepach Dino.
W pierwszym etapie Dino Polska zainstaluje panele fotowoltaiczne na dachach 400 marketów Dino w całej Polsce. Po jego zakończeniu, co jest planowane na początek 2021 r., moc zainstalowanych paneli sięgnie około 14 megawatów (MW), dzięki czemu w skali rocznej Dino Polska będzie w stanie wygenerować około 14 GWh czystej energii elektrycznej ze słońca. W wyniku tej inwestycji spółka ograniczy zapotrzebowanie na konwencjonalną energię. Przyczyni się to do redukcji szkodliwych substancji trafiających do atmosfery w Polsce o około 11 tys. ton ekwiwalentu CO2 rocznie.
– Chcemy postępować zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów. To dotyczy nie tylko budowania oferty produktowej marketów Dino w oparciu o wysokiej jakości produkty świeże, ale także podejmowania wyzwań i realizacji projektów związanych z przeciwdziałaniem zmianom klimatu. – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.
Więcej informacji o Dino Polska S.A.:
Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Na koniec września 2019 r. sieć Dino obejmowała 1113 marketów.
Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.
Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.
Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.
Na koniec września 2019 roku Grupa Dino zatrudniała 19,4 tys. osób.
Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.