Polska

Targi franczyzy w Polsce 2021, 2022…

Targi franczyzy w Polsce 2021, 2022...

Franczyza, jako sposób na własną działalność gospodarczą od dłuższego czasu przeżywa w Polsce rozkwit. Zarówno osoby zamierzające dopiero zarejestrować działalność, jak i doświadczeni przedsiębiorcy chętnie sięgają do katalogu franczyzy, aby znaleźć biznes dla siebie. Aby jeszcze lepiej poznać tajniki franczyzy, mieć możliwość zadania pytań i poznać przedstawicieli franczyzodawców warto wybrać się na targi franczyzy w Polsce.

Co to jest franczyza?

Z definicji podanej w Europejskim Kodeksie Etyki Udzielania Franczyzy wynika, że franczyza jest rodzajem umowy handlowej, w której franczyzodawca za określoną kwotę sprzedaje franczyzobiorcy prawa do wykorzystywania logo, nazwy, znaku firmowego swojej marki. Franczyzobiorca może wykorzystywać markę tylko w okresie trwania umowy. Wraz z licencją franczyzodawca przekazuje poufną (zazwyczaj) wiedzę na temat produktu – tak zwane know-how. W skład pakietu know-how oferty franczyzy mogą wchodzić: receptury, technologie produkcji, sposoby obsługi klientów, techniki zarządzania ludźmi i wiele innych informacji, które składają się na całość procedur od lat stosowanych i sprawdzonych w firmie franczyzodawcy.

Mówić prosto: franczyzodawca powierza franczyzobiorcy sekret swojego sukcesu. Dzięki gotowej matrycy franczyzobiorca nie musi głowić się nad autorskim sposobem prowadzenia firmy – wystarczy, że będzie dokładnie stosował się do zasad opisanych w know-how i jednocześnie wykonywać będzie wszelkie obowiązki wynikające z umowy franczyzowej.

Skąd czerpać informacje o franczyzie?

Podstawowym źródłem informacji o franczyzie w naszych polskich warunkach jest Internet. To zarówno informacje znajdujące się na stronach marek, które oferują wejście do swojej sieci franczyzy, jak i katalogi franczyz umieszczane na stronach fachowych poświęconych tematyce franczyzy.

Informacje o franczyzodawcach można również pozyskać w organizacji skupiającej firmy działające w ramach franczyz na terenie Polski. Warto sprawdzić, czy franczyzodawca z którym chcemy zawrzeć umowę jest członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców.  Wszystkie podmioty skupione w POF opierają swoją działalność na Europejskim Kodeksie Etyki Udzielania Franczyzy, co samo w sobie jest gwarantem uczciwych zamiarów franczyzodawcy, który składa ofertę wejścia do swojej sieci franczyzowej.

Mniej znaną i niedocenianą wciąż formą zdobywania wiedzy o franczyzie jest udział w targach franczyzy.

Targi franczyzy w Polsce

Organizatorem targów franczyzy jest Polska Organizacja Franczyzodawców. Miejscem targów są wielkie ośrodki miejskie – Warszawa, Katowice.

W Warszawie targi organizowane są w Pałacu Kultury i Nauki lub na terenie Stadionu Narodowego.

Dlaczego warto wziąć udział w targach franczyzy?

Korzyści z udziału w targach franczyzy można rozpatrywać z punkty widzenia franczyzodawcy lub franczyzobiorcy.

  • Franczyzodawca podczas targów ma okazję do przedstawienia swojej oferty wstąpienia do sieci franczyzy; oczywiście nikt podczas targowego spotkania nie przedstawi szczegółów dotyczących opłat czy know-how – wszelkie wyliczenia na takim etapie wstępnych informacji są mocno szacunkowe i bardzo ostrożne – to raczej możliwość przedstawienia profilu firmy oraz zasad ogólnych udzielania licencji w ramach franczyzy;
  • Dla franczyzodawców targi franczyzy w Polsce to istotna część strategii marketingowej – rozwój firmy polega nie tylko na zdobywaniu nowych klientów, którzy konsumują produkt firmy, ale to także zdobywanie współpracowników, którzy wchodząc do sieci franczyzy będą pracować na markę franczyzodawcy;
  • Franczyzobiorca podczas targów ma możliwość spotkania się z przedstawicielami sieci franczyzowych, które wystawiają na targach swoje stoiska; można wśród kilkuset wystawców znaleźć przedstawicieli większości obszarów branżowych; podczas rozmów z franczyzodawcami lub ich przedstawicielami można zdobyć całkiem pokaźną wiedzę na temat współpracy, zakupu licencji, możliwości rozwoju biznesu pod szyldem danej marki;
  • Zarówno franczyzodawcy jak i franczyzobiorcy mają podczas targów okazję do wzięcia udziału w konferencjach oraz licznych szkoleniach czy dyskusjach panelowych; to niepowtarzalna okazja do wysłuchania wykładów najlepszych specjalistów z zakresu ekonomii, finansów, zarządzania, marketingu czy innych dziadzin gospodarczych, a podczas szkoleń to okazja do nabycia umiejętności, które mogą być wykorzystane w codziennej działalności biznesowej.

W rozmowach mniej lub bardziej oficjalnych można znacznie powiększyć zakres posiadanej wiedzy – zarówno franczyzobiorcy jak i franczyzodawcy, to grupy przedsiębiorców, którzy wciąż musza podnosić poziom swoich kompetencji. Nowa wiedza oraz gromadzone doświadczenie są podstawą dla budowy przyszłości firm.

Inne:

Jesień na stacjach MOYA, czyli „Back to school”

Redakcja

Anwim S.A. członkiem Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego

Redakcja

Wstąp do Caffe MOYA na małą czarną

Redakcja

Zostaw komentarz

Informujemy, że strona www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Akceptuj, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij Czytaj więcej, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Akceptuj Czytaj więcej

Polityka prywatności