Już po raz siódmy Biedronka okazała się najsilniejszą medialnie marką spośród wszystkich badanych sieci handlowych w rankingu Top Marka realizowanym przez magazyn „Press” oraz „Press-service”.
Blisko 600 tys. publikacji o dotarciu na poziomie ponad 666 mln pozwoliło uzyskać liderowi rynku sprzedaży detalicznej znaczną przewagę nad konkurentami z branży.
XII edycję badania Top Marka przygotowano w oparciu o analizę materiałów z prasy, internetu i mediów społecznościowych opublikowanych w okresie od 1 lipca 2018 roku do 30 czerwca 2019 roku. W badaniu wytypowano 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. Sieć sklepów Biedronka po raz siódmy z rzędu została liderem w sektorze „Markety Spożywcze”. Siła marki (decydująca o miejscu w zestawieniu) w tegorocznym rankingu została określona na 1 784 244. Składają się na nią takie wartości jak:
- liczba publikacji: 597 001
- indeks sentymentu (współczynnik oparty na wydźwięku): 2,68
- impact (dotarcie wzmianki o marce): 666 255 218
Popularnym tematem w analizowanym okresie było wdrażanie przez sieci innowacyjnych rozwiązań i wzmacnianie ich obecności w internecie. W przypadku Biedronki w przekazie medialnym sporo miejsca poświęcono wdrożeniu w sklepach możliwości płacenia BLIKiem. Dużym zainteresowaniem mediów cieszył się też temat zmiany wynagrodzeń pracowników sieci.
Sieć Biedronka już 7. raz znalazła się na szczycie zestawienia badania Top Marka w kategorii markety spożywcze. Dzięki tak dużej liczbie publikacji oraz dotarciu na poziomie ponad 660 mln możemy każdego dnia być jeszcze bliżej naszych klientów i dzielić się z nimi najważniejszymi informacjami o naszych sklepach oraz ofercie. Szczególnie cieszy nas to, że media piszą o Biedronce nie tylko w kontekście oferty produktowej, niskich cen i rozwoju sieci, ale także nowinek technologicznych czy działań z obszaru społecznej odpowiedzialności -Arkadiusz Mierzwa, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska S.A.
Od 12 lat „PRESS” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” analizują marki, wyłaniając spośród nich te najpopularniejsze. W wyniku badania powstają branżowe rankingi ilościowe i jakościowe, pokazujące m.in. wizerunek poszczególnych marek w publikacjach prasowych, internetowych i mediach społecznościowych.