Polska

Dino Polska S.A. w pierwszym półroczu 2019 r. – wzrost przychodów i dalszy rozwój sieci

Dino Polska S.A., polska sieć marketów spożywczych, w pierwszym półroczu tego roku odnotowała dalszy wzrost skali działalności i poprawę zyskowności. Przychody ze sprzedaży od stycznia do czerwca 2019 r. wyniosły 3,5 mld zł. W tym czasie spółka otworzyła 81 marketów, a także uruchomiła nowe centrum logistyczne i rozpoczęła budowę kolejnego. Dino Polska S.A. na rozwój sieci przeznaczyła w pierwszym półroczu 2019 r. 434 mln zł, o 55,9% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Przychody ze sprzedaży Dino Polska S.A. osiągnęły poziom 3,5 mld zł, co stanowi wzrost o 30,5% rok do roku. Towarzyszył temu wzrost wyniku EBITDA o ponad 36,8% i dalsza poprawa marży EBITDA do 8,9% (+ 0,4 pp. rok do roku). Wyniki za pierwsze półrocze 2019 r. są rezultatem konsekwentnego rozwoju sieci Dino o nowe markety oraz wzrostu sprzedaży w istniejących sklepach (like-for-like, LfL), który w pierwszej połowie roku wyniósł 11,1%.

 – Obserwujemy pozytywne reakcje na nowe otwarcia marketów Dino, które szybko zyskują zaufanie konsumentów. Wysoka dynamika sprzedaży like-for-like oraz rosnąca liczba dokonywanych zakupów w marketach Dino są najlepszą oceną, jaką klienci mogą wystawić naszej ofercie produktowej, którą kształtujemy z dużą uwagą, głównie w oparciu o produkty świeże i markowe. – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Dino Polska S.A. w pierwszym półroczu 2019 r. kontynuowała strategię dynamicznego rozwoju. W tym czasie otwartych zostało 81 nowych sklepów, dzięki czemu na koniec czerwca br. pod szyldem Dino funkcjonowało 1056 marketów. Stanowi to wzrost o 207 sklepów (tj. 24%) w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej. Na przestrzeni trzech lat, do 30 czerwca 2019 r., liczba sklepów w sieci Dino zwiększyła się o 499, czyli niemal podwoiła się.

Nakłady inwestycyjne poniesione przez Dino Polska S.A. w pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły 434 mln zł w porównaniu do 278 mln zł w analogicznym okresie 2018 r. Przeważająca część środków została przeznaczona na rozwój sieci Dino o nowe markety oraz na rozwój zaplecza logistycznego. W pierwszej połowie 2019 r. spółka ukończyła budowę własnego centrum dystrybucyjnego w Wolborzu w województwie łódzkim, które zastąpi wynajmowany magazyn w Piotrkowie Trybunalskim. Spółka rozpoczęła także kolejną inwestycję w centrum dystrybucyjne w miejscowości Łobez w województwie zachodniopomorskim. Nowe centra dystrybucyjne będą obsługiwać rosnące dostawy towarów do istniejących marketów Dino i wspierać dalszą ekspansję geograficzną sieci. Zwiększą one także możliwości współpracy z producentami produktów spożywczych z tych regionów.

– Ofertę naszych sklepów opieramy głównie o produkty świeże, które stanowią blisko 40 proc. naszej sprzedaży. Zależy nam na tym, aby w jak największym stopniu pochodziły one od polskich producentów, pokonując zarazem jak najkrótszą drogę do naszych centrów dystrybucyjnych, dlatego chętnie nawiązujemy współpracę z regionalnymi producentami warzyw i owoców oraz produktów mlecznych. Nowo otwarte centrum dystrybucyjne w Wolborzu koło Piotrkowa Trybunalskiego będzie ku temu dobrą okazją – dodał Szymon Piduch.

Dalszemu rozwojowi sieci Dino sprzyja rosnący rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce oraz korzystne otoczenie makroekonomiczne. Maleje bezrobocie i zwiększa się dochód  rozporządzalny Polaków, dzięki czemu stopniowo zwiększają oni swoje wydatki na konsumpcję. Sytuację gospodarstw domowych poprawiają dodatkowo dotychczasowe i nowo uruchamiane programy socjalne rządu. Dino Polska oczekuje, że pozytywne trendy makroekonomiczne będą się utrzymywały także w kolejnych kwartałach, co powinno mieć dobry wpływ na rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.

Więcej informacji o Dino Polska S.A.:

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje 1056 sklepów (dane na 30.06.2019 r.).

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec czerwca 2019 roku Grupa Dino zatrudniała 18,3 tys. osób.

Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.

Inne:

MOYA obchodzi Międzynarodowy Dzień Kierowcy Zawodowego

Redakcja

Biedronka najlepszym dyskontem według dostawców

Redakcja

Żary ze stacją MOYA

Redakcja

Zostaw komentarz

Informujemy, że strona www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Akceptuj, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij Czytaj więcej, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Akceptuj Czytaj więcej

Polityka prywatności