AmRest, spółka zarządzająca m.in. markami Starbucks i Pizza Hut w Polsce, nawiązała współpracę z Too Good To Go, by razem walczyć z marnowaniem żywności. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej „Too Good To Go” AmRest uratuje niesprzedane posiłki z kawiarni Starbucks.
Too Good To Go stawia czoła wyzwaniu ograniczania marnowania żywności. W Polsce aplikacja spotkała się z niezwykle ciepłym przyjęciem. W tygodniu startu stała się piątą najpopularniejszą aplikacją w kategorii „żywność i napoje” zarówno w Google Play, jak i AppStore. Od teraz kawiarnie Starbucks dołączają do walki z wyrzucaniem jedzenia. W aplikacji dostępne będą Pyszne Paczki-niespodzianki z niesprzedanymi danego dnia produktami, w atrakcyjnych cenach. Akcja startuje w Warszawie i Krakowie, a wkrótce będą w niej brały udział wszystkie kawiarnie Starbucks w Polsce. Jeszcze w październiku do programu dołączy również marka Pizza Hut.
Czujemy się odpowiedzialni za naszą żywność oraz środowisko naturalne, dlatego od 2017 roku prowadzimy działania zapobiegające marnowaniu żywności na dużą skalę, m.in. pionierski program Harvest w KFC i Pizza Hut, polegający na dzieleniu się nadwyżkami produktów z najbardziej potrzebującymi. Dołączenie do Too Good To Go to kolejny krok w realizowaniu strategii zrównoważonego rozwoju – komentuje Ewelina Jabłońska-Gryżenia, CSR Manager w AmRest.
Mamy misję, by wyeliminować zjawisko marnowania jedzenia na całym świecie, a partnerstwo z AmRest z pewnością pomoże nam ją wypełniać. Cieszymy się, że lider europejskiego rynku restauracyjnego dołącza do naszej walki i włącza w nią swoich klientów. Z kolei użytkownicy Too Good To Go z pewnością się ucieszą, że produkty dobrze znanych i lubianych marek będą dostępne w naszej aplikacji – powiedział Kuba Walasek, Country Manager Too Good To Go.
O Too Good To Go: to wywodząca się z Danii aplikacja, dzięki której niesprzedana danego dnia żywność, zamiast lądować w koszu, staje się wspaniałym posiłkiem-niespodzianką. Sklepy i restauracje codziennie oferują świeże produkty, takie jak np. pieczywo, owoce, świeże kanapki, sałatki czy też pełne dania. Choć każde z przedsiębiorstw stara się sprzedać wszystkie porcje czy sztuki, nie zawsze się to udaje. W ten sposób całkowicie świeże i dobre jedzenie może wylądować w koszu. Dzięki aplikacji Too Good To Go użytkownicy mają szansę uratować przed wyrzuceniem pełnowartościowe produkty czy posiłki kupując je w bardzo atrakcyjnych cenach! Ten niewielki krok i zmiana myślenia człowieka może mieć wielki wpływ na planetę. Too Good To Go działa w 12 krajach i ma już ponad 13 milionów klientów. Dzięki aplikacji zostało uratowanych już ponad 19 milionów posiłków, co ograniczyło emisję o ponad 50 tys. ton CO2. Więcej informacji na stronie www.toogoodtogo.pl. Więcej danych i wiedzy na temat marnowanie żywności na stronie: https://toogoodtogo.com/en/movement/knowledge.
O AmRest: AmRest Holdings SE jest jedną z wiodących publicznie notowanych spółek restauracyjnych w Europie. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem sieci La Tagliatella, Bacoa, Sushi Shop, Blue Frog oraz KABB. Obecnie Spółka zarządza liczbą ponad 2100 restauracji w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 25 krajach: Polsce, Czechach, na Węgrzech, Słowacji, w Bułgarii, Rumunii, Serbii, Chorwacji, Słowenii, Rosji, Hiszpanii, Francji, Belgii, Portugalii, Niemczech, Austrii, Luksemburgu, Szwajcarii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Armenii, Azerbejdżanie oraz Chinach. Dodatkowe informacje znaleźć można na stronie www.amrest.eu.