Polska

Dino Polska po trzech kwartałach 2018 r.: wzrost sprzedaży o 32%, +177 sklepów r/r, znaczący wzrost liczby klientów

Dino Polska S.A., polska sieć marketów spożywczych będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, odnotowała w okresie styczeń-wrzesień 2018 dalszy wzrost skali działalności i poprawę zyskowności. Po trzech kwartałach 2018 r. skonsolidowane przychody Dino Polska osiągnęły poziom 4,3 mld zł i były o 1,0 mld zł (+32%) wyższe niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w tym okresie +12,4% r/r. Jednocześnie Grupa kontynuuje stopniowy wzrost rentowności. Marża EBITDA po trzech kwartałach 2018 r. wyniosła 8,7% i była o 0,2 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 r. Zysk netto wzrósł o 48,4% do 208,7 mln zł. W tym samym okresie Grupa zainwestowała 466 mln zł w dalszy rozwój sieci sklepów.

W samym III kwartale 2018 r. Grupa Dino wypracowała 28-proc. wzrost przychodów, w efekcie czego wyniosły one 1,56 mld zł.

Znacząca poprawa przychodów ze sprzedaży jest wynikiem dalszego dynamicznego rozwoju sieci marketów Dino oraz wysokiego wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL po 9 miesiącach bieżącego roku wyniósł 12,4%.

– Mimo zakazu handlu w niedzielę, widzimy wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach Dino (na bazie LfL ) w pierwszych 3 kwartałach bieżącego roku, w stosunku do porównywalnego okresu 2017 r. Ponadto odnotowaliśmy znaczący wzrost wartości przeciętnego paragonu – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska.

W pierwszych trzech kwartałach tego roku dziennie średnio o 28-proc. więcej klientów niż w 2017 r. dokonywało zakupów w sklepach sieci Dino (uwzględniając wszystkie markety, także otwarte
w 2018 r.).

 Klienci bardzo pozytywnie reagują na otwierane w ich okolicy markety DinoJesteśmy przekonani, że wynika to z atrakcyjności formatu naszego sklepu, który odpowiada na zmieniające się trendy
i potrzeby Polaków: pozwala im robić szybkie i komfortowe zakupy w dobrych cenach, blisko miejsc zamieszkania i oferuje duży wybór świeżych produktów 
 mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A. – Ponadto mamy bardzo proaktywne podejście do handlu. Każdego dnia staramy się mile zaskakiwać naszych klientów nowymi produktami i atrakcyjnymi promocjami  dodaje Szymon Piduch.

Dino Polska kontynuuje szybki rozwój sieci, otwierając nowe sklepy w województwach, w których jest obecna (głównie zachodnia i centralna części Polski) oraz stopniowo pojawia się w nowych regionach.

W okresie trzech kwartałów 2018 roku Grupa otworzyła 120 nowych sklepów (wobec 90 w tym samym okresie rok wcześniej), co oznacza, że sieć Dino na koniec września 2018 r. liczyła już 895 sklepów (o 177 sklepów więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej).

Dino Polska, zgodnie z przyjętą strategią, przekroczy liczbę 1200 sklepów w 2020 roku i zamierza kontynuować dynamiczną ekspansję w kolejnych latach. Grupa szacuje, że łączna wartość inwestycji, które zrealizuje w 2018 roku wyniesie 600-650 mln zł. W okresie 9 miesięcy 2018 r. nakłady inwestycyjne wyniosły 466 mln zł.

Kontynuujemy szybki wzrost, co pokazują zarówno wyniki finansowe jak i większa liczba nowo otwieranych sklepów. Zyski inwestujemy w dalszy rozwój. Rozbudowujemy i unowocześniamy zaplecze logistyczne, wkrótce otworzymy nowy magazyn na Dolnym Śląsku. Zagęszczamy sieć sklepów Dino w zachodniej, centralnej i północnej części Polski, stopniowo pojawiamy się także w nowych regionach. Obserwujemy pozytywne tendencje rynkowe sprzyjające naszym sklepom. W tym roku chcemy otworzyć większą niż rok wcześniej liczbę sklepów i kontynuować naszą strategię szybkiego rozwoju organicznego – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

Otoczenie rynkowe

Rosnący rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce oraz korzystne otoczenie makroekonomiczne sprzyjają dalszemu rozwojowi sieci Dino.

Dobra koniunktura na rynku pracy i rosnące dochody zwiększające siłę nabywczą Polaków wspierają cały sektor, jak i segment Dino – polskiej sieci średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania.

 Sektor handlu detalicznego artykułami spożywczymi od lat jest w Polsce bardzo konkurencyjny, ale jesteśmy przekonani, że cały czas oferuje duże możliwości wzrostu, które z pewnością będziemy wykorzystywać – podsumowuje Szymon Piduch.

Komisja Europejska prognozuje wzrost polskiej gospodarki na poziomie 4,6% w  2018 r. i 3,7% w 2019 r. Z raportu KE wynika, że głównym motorem wzrostu pozostanie konsumpcja prywatna.

Więcej informacji o Dino Polska S.A.:

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje 895 sklepów (dane na 30.09.2018 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez Agro-Rydzynę, zakład mięsny będący częścią Grupy Dino.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu, Piotrkowie Trybunalskim i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec września 2018 roku Grupa Dino zatrudniała 15,7 tys. osób.

Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.

Inne:

Dino Polska po 2018 roku: wzrost sprzedaży o 31%, wysoki LFL +11,6%

Redakcja

Żabka Polska z tytułem Pracodawcy Godnego Zaufania!

Redakcja

Gang Słodziaków liderem oglądalności w sierpniowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboard

Redakcja

Zostaw komentarz

Informujemy, że strona www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Akceptuj, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij Czytaj więcej, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Akceptuj Czytaj więcej

Polityka prywatności