Polska

Dino Polska po I kwartale 2019 roku: dalszy wzrost skali działalności, rosnące inwestycje

Dino Polska S.A., polska sieć marketów spożywczych, odnotowała w I kwartale 2019 r. blisko 23-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, do 1,56 mld zł. Towarzyszył temu wzrost wyniku EBITDA o ponad 26% i dalsza poprawa marży EBITDA (+0,3 pp.).

Na koniec marca 2019 r., w wyniku otwarcia w I kwartale 33 nowych marketów, sieć liczyła 1009 placówek. W stosunku do marca 2018 r. oznacza to wzrost o 209 sklepów (+26%). W ostatnich trzech latach liczba sklepów sieci Dino wzrosła blisko dwukrotnie.

Dino Polska kontynuuje strategię organicznego rozwoju i planuje kolejne otwarcia sklepów z szeroką ofertą świeżych produktów, zapewniając klientom komfort codziennych zakupów w pobliżu miejsc ich zamieszkania.

Poprawie przychodów Grupy towarzyszył 5-proc. wzrost sprzedaży like-for-like (LfL).  W I kwartale 2019 r., wraz z rozwojem sieci sklepów Dino, odnotowano dalszy wzrost liczby wizyt klientów w marketach. Skonsolidowany zysk EBITDA Dino Polska zwiększył się rok do roku o 26,2% do 132,2 mln PLN, a marża EBITDA po I kwartale 2019 roku wyniosła 8,5% i była o 0,3 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2018 roku.

Jesteśmy zadowoleni z wyników osiągniętych w I kwartale – odnotowaliśmy blisko 23-proc. wzrost przychodów i dobre wskaźniki rentowności. Wypracowaliśmy je pomimo niesprzyjającego układu kalendarza, czyli przesunięcia Świąt Wielkanocnych na II kwartał w 2019 r. oraz mniejszej o 8% rok do roku liczby dni handlowych. W kolejnych kwartałach spodziewamy się przyśpieszenia tempa rozwoju. Sprzyja temu także rynek, w tym optymistyczne nastroje konsumenckie Polaków, wynikające z dobrej sytuacji makroekonomicznej, regularnie rosnących dochodów i niskiego bezrobocia – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

Spółka przeznaczyła w I kwartale ponad 240 mln zł na inwestycje w dalszy rozwój sieci oraz szacuje, że łączna wartość inwestycji, które zrealizuje w całym 2019 roku, wyniesie 850 mln zł. Znaczna część nakładów inwestycyjnych przeznaczona zostanie na rozwój sieci sklepów i zaplecza logistycznego.

Mamy ambitne plany. W 2018 r. otworzyliśmy rekordową liczbę marketów: 202, w tym roku zamierzamy uruchomić jeszcze większą liczbę nowych placówek. Stale pracujemy nad naszym asortymentem – skupiamy się na dobrej jakości produktach pochodzących od polskich producentów, niskich cenach i na szerokiej ofercie produktów świeżych, które w I kwartale br. odpowiadały za ponad 39% naszych przychodów. Chcielibyśmy być marketem spożywczym pierwszego wyboru dla coraz większej liczby Polaków – dodał Szymon Piduch.

Sieć marketów Dino na koniec I kwartału 2019 roku liczyła 1009 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży 389 tys. m² w porównaniu do 800 marketów i 305 tys. m² łącznej powierzchni sali sprzedaży w analogicznym okresie rok wcześniej. Od stycznia do marca 2019 roku otwarto 33 sklepy w porównaniu do 25 nowych obiektów w I kwartale 2018 roku.

Wzrost skali działalności sieci jest wynikiem konsekwentnej realizacji strategii Grupy Dino, opierającej się na kontynuacji szybkiego organicznego wzrostu liczby sklepów (123 nowe markety w 2016 roku, 147 w 2017 roku i 202 w 2018 roku), dzięki czemu sieć Dino przekształciła się już w gracza o zasięgu ogólnopolskim, zatrudniającego 17,4 tys. osób.

Więcej informacji o Dino Polska S.A.:

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje 1009 sklepów.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Piotrkowie Trybunalskim i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec marca 2019 roku Grupa Dino zatrudniała 17,4 tys. osób.

Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem

Inne:

Specjalista za jednym kliknięciem – Bricomarché z webinariami dla pracowników

Redakcja

Żabka Polska sponsorem głównym Jubileuszu 30-lecia Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej

Redakcja

Biedronka poleca się na wakacje

Redakcja

Zostaw komentarz

Informujemy, że strona www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Akceptuj, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij Czytaj więcej, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Akceptuj Czytaj więcej

Polityka prywatności