Franczyzodawca

10 sposobów na budowanie silnej społeczności franczyzowej

10 sposobów na budowanie silnej społeczności franczyzowej Własna sieć franczyzowa to świetny sposób na rozbudowanie własnej działalności oraz pozyskanie wielu nowych klientów. Początki mogą jednak stanowić duże wyzwanie, zwłaszcza dla osób, które wcześniej nie miały styczności z taką formą biznesu. Elementem prowadzenia firmy franczyzowej, na który warto zwrócić szczególną uwagę, jest budowanie skutecznej społeczności franczyzowej. W tym artykule znajdziesz 10 sposobów na rozbudowę swojej sieci, dzięki odpowiednim franczyzobiorcom oraz właściwemu systemowi doradztwa i wsparcia. Przekonaj się, o czym warto pamiętać, by móc budować solidną franczyzę z zaufanymi ludźmi. 1. Zastanów się, kogo szukasz Budowanie własnej społeczności franczyzowej w dużej mierze opiera się na współpracy z odpowiednio dobranymi franczyzobiorcami. To właśnie ich praca będzie stanowiła o sukcesie marki w kolejnych lokalizacjach. Aby móc cieszyć się z owocnej współpracy, ważne jest podsumowanie wymaganych przez Ciebie cech i umiejętności, jakie osoba na stanowisku franczyzobiorcy powinna posiadać. W każdej branży wymagania będą się od siebie różniły, dlatego warto przeanalizować własną firmę i zastanowić się, którzy kandydaci odnajdą się najlepiej w danej dziedzinie. Pamiętaj, żeby dokładnie przemyśleć kwestię wysokości kapitału, jaki trzeba mieć, aby wystartować ze swoją franczyzą. Czy szczególnie ważne będzie doświadczenie na podobnym stanowisku Czy komunikatywność oraz dobre relacje z klientem odgrywają kluczową rolę Czy potencjalny franczyzobiorca powinien mieć już doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy Przeanalizuj cechy idealnego kandydata, dzięki którym stworzysz swoje własne kryteria. 2. Pozwól franczyzobiorcom dobrze poznać Twoją firmę Kolejnym krokiem do nawiązania współpracy z nowymi franczyzobiorcami jest przedstawienie im Twojej firmy i oferty. Inwestycja kapitału we franczyzę to bardzo ważna decyzja, do której nie warto namawiać zainteresowanych. Jako właściciel firmy zadbaj o to, aby przedstawić im szczegóły, a także rozwiać wszelkie wątpliwości. Warto pokazać, jak na co dzień działają aktualne placówki, jak wyglądają kwestie miesięcznych kosztów i przychodów oraz z jakimi problemami może się mierzyć nowa franczyza. Nie warto przekonywać zainteresowanych na siłę, przedstawiając biznes w samych superlatywach. Potencjalni franczyzobiorcy będą chcieli usłyszeć realne informacje, w tym również poznać potencjalne ryzyko. Wszelkie obawy skutecznie rozwiejesz, mając w zanadrzu gotowe plany wsparcia w razie trudnych a nawet kryzysowych sytuacji. Daj im się poznać z dobrej strony oraz poznaj ich samych, aby mieć pewność, że to będzie dobra współpraca jeszcze przed podpisaniem umowy. 3. Pomagaj w wyborze miejsca na biznes Mimo chęci zawarcia umowy z Twoją firmą oraz chęci otwarcia punktu w nowej lokalizacji, nie każdy franczyzobiorca może z łatwością znaleźć odpowiednie miejsce na biznes. W takim wypadku warto pomóc współpracownikowi w poszukiwaniach najlepszego miejsca. Jako właściciel firmy wiesz, co jest niezbędne w przypadku wyboru lokalu pod nową placówkę i jakie elementy muszą znaleźć się w środku. Sukces franczyzobiorcy to Twój sukces. Podziel się swoim doświadczeniem z franczyzobiorcą, zwracając uwagę na takie kryteria, jak położenie, pobliski ciąg ruchu czy obecność konkurencji w pobliżu. Szukając lokalu dla swojego franczyzobiorcy, warto wziąć oczywiście pod uwagę preferowaną przez niego lokalizację. Najważniejsza będzie również klarowna komunikacja, stanowiąca podstawę do wymiany zdań i wspólnego ustalenia najlepszego rozwiązania. 4. Przekaż niezbędną wiedzę dbając o detale W ramach zawartej umowy franczyzowej, jako franczyzodawca zobowiązujesz się do udostępnienia nazwy, logo firmy i strategii funkcjonowania na rynku. Duże sieci franczyzowe dbają o skrupulatne przekazywanie swoim franczyzobiorcom biznesplanu oraz szczegółowych instrukcji dotyczących procedur i prawidłowego działania placówki. W ten sposób cała sieć może funkcjonować na odgórnie przyjętych zasadach. Dzielenie się własną wiedzą oraz sprawdzonymi sposobami funkcjonowania firmy z franczyzobiorcami umożliwia budowanie niezbędnego zaufania. Gotowe instrukcje wpływają na lepszy start oraz funkcjonowanie placówki, przynosząc zyski całej sieci. 5. Stwórz zespół wsparcia franczyzy Przy rozwijającej się sieci franczyzowej, do której dołączają kolejne placówki, warto zadbać o właściwą komunikację oraz zarządzanie i kierowanie franczyzobiorców w kierunku wyznaczonych celów. Kolejnym niezbędnym elementem w Twojej firmie będzie zespół wsparcia franczyzy. Odpowiednio skomponowany zespół, który będzie posiadał właściwe kwalifikacje oraz umiejętności, będzie w Twojej firmie pełnił rolę trenera. Zadaniem zespołu wsparcia będzie przede wszystkim prowadzenie franczyzobiorców oraz pokazywanie im, jakie rozwiązania będą się sprawdzały i co przyniesie korzyści dalej lokalizacji. Dużą rolę może tutaj także odegrać odpowiednia agencja reklamowa lub ekspert ds. franczyzyspecjalista ds. rozwoju sieci franczyzowej. Nauka oraz kontrola funkcjonowania każdej franczyzy to podstawa dobrze działającego systemu, który pragniesz zbudować. 6. Wykorzystaj nowe technologie do komunikacji Obecnie dzięki rozwojowi technologii masz ułatwione zadanie, jeśli chodzi o jasną i transparentną komunikację. Za sprawą Internetu i dedykowanych programów możesz bez trudu komunikować się ze swoimi franczyzobiorcami i przekazywać im najnowsze wytyczne, ustalenia i informacje. Warto wykorzystać możliwości nowych technologii, aby móc szybko i bez trudu przekazywać ważne informacje dotyczące funkcjonowania marki. Przy zapewnieniu wsparcia, doradzaniu w trudnych momentach oraz kontrolowaniu tego, co dzieje się w danej placówce, bardzo pomocne będą spotkania internetowe w formie telekonferencji. Pozwoli Ci to omawiać bieżące problemy z franczyzobiorcami bez konieczności podróżowania z miejsca na miejsce lub oczekiwania na odpowiedź. Chwal, kontroluj, motywuj i daj się wykazać Twoim współpracownikom. 7. Organizuj wydarzenia dla społeczności franczyzowej Jakie praktyki warto rozważyć, aby dodatkowo zjednoczyć i umocnić swoją społeczność franczyzową Doskonałym rozwiązaniem będą wydarzenia tematyczne.. Możesz je wykorzystać na wiele sposobów, a całą organizację zostawić sobie lub zlecić odpowiednim koordynatorom, którzy zajmą się dopracowaniem każdego szczegółu. Warto rozważyć takie okazje do spotkań, jak rocznice otwarcia danej franczyzy, rocznice funkcjonowania całej sieci, osiągnięcie wyznaczonego celu (np. w postaci określonej liczby franczyz, przekroczenie wybranego progu zysków czy wyjątkowe wyróżnienie się na tle konkurencji). Firmowe wydarzenia powinny mieć charakter cykliczny. Świetnym rozwiązaniem jest organizowanie tego typu przedsięwzięć na zasadzie podsumowania dotychczasowej pracy lub wyznaczenia nowych celów. Spotkania organizowane co rok, co pół roku lub co kwartał pomogą Ci również przekazać najważniejsze zmiany zachodzące w strukturach firmy wszystkim jej członkom, przeprowadzić dyskusje na temat różnych rozwiązań i wypracować wspólne plany działania. Warto również organizować wyjazdy jednego zespołu do drugiego - wymiana doświadczeń różnych punktów wpłynie pozytywnie na zaangażowanie pracowników. Będą się oni porównywać, analizować i prowadzić rozmowy, co zwiększy zaangażowanie i oddanie firmie. 8. Postaw na szkolenia i jeszcze raz szkolenia Wybór prowadzenia sieci franczyzowej wiążę się z wieloma zadaniami do wykonania. Ważne jest, aby pamiętać, że franczyzobiorcy nie powinni zostać pozostawieni sami sobie. Jednolite działanie firmy oraz dbanie o każdy jej element to bardzo ważna kwestia, której warto poświęcić więcej uwagi. Dobrym sposobem na rozwój oraz podnoszenie ważnych kwalifikacji swoich pracowników i współpracowników jest organizowanie szkoleń. Szkolenia to także okazja do poznania się różnych franczyzobiorców i utwierdzania się w przekonaniu, że są częścią większej społeczności. Wymiana doświadczeń i nawiązanie nowych znajomości - to wszystko przyczynia się do budowania silnej społeczności franczyzowej. Organizacja szkoleń to także inwestycja, pozwalająca rozwijać kompetencje pracowników, co przekłada się na rozwój całej sieci. Wyspecjalizowana kadra może następnie przekazać swoją wiedzę kolejnym pracownikom. 9. Dbaj o wysoki poziom wsparcia i doradztwa Podstawą utrzymania dobrych relacji z franczyzobiorcami jest właściwy sposób wspierania ich działań. Jako właściciel firmy zadbaj o to, by każdemu poświęcono wystarczającą uwagę, zwłaszcza w sytuacjach trudnych i kryzysowych. Jeżeli dany franczyzobiorca boryka się z problemami, a lokal zaczyna pociągać za sobą więcej kosztów niż przynosić zysku, warto mieć przygotowany plan działań naprawczych. Pomoc w gorszych chwilach biznesu będzie podstawą do tego, aby nie stracić franczyzobiorców oraz umocnić firmę. Jeżeli zadbasz o właściwe wsparcie, o którym poinformujesz swoich współpracowników jeszcze przed podpisaniem umowy, możesz mieć pewność, że zyskasz ich zaufanie. Takie dbanie o pracowników oszczędzi im wielu stresów, a dzięki konkretnym, wypracowanym rozwiązaniom franczyza będzie mogła wciąż funkcjonować, odbudowując swój potencjał. 10. Rozważ wprowadzenie programów motywacyjnych Odpowiednie zachęcenie pracowników do rozwoju jest niezwykle ważną kwestią we wszystkich rodzajach biznesu. Wykorzystanie programów motywacyjnych może przynieść wiele korzyści Twojej rozwijającej się sieci franczyzowej. Dobrym i często wykorzystywanym sposobem udzielania takich nagród jest organizacja wewnętrznych konkursów między franczyzami. Nagrody można przyznać za najwyższą sprzedaż, najlepsze oceny klientów, wyrobienie określonych celów oraz przewyższenie ich. W ten sposób możesz wprowadzić do firmy odrobinę zdrowej rywalizacji, która będzie skutecznie napędzała pracowników do działania. Nagradzanie pracowników oraz poszczególnych franczyz możesz zacząć od przyznawania premii za osiągnięcia lub ciekawych produktów, np. bonów prezentowych. Gdy sieć zacznie przynosić większe zyski, możesz pomyśleć o bardziej ekstrawaganckich sposobach nagradzania, jak wycieczki czy droższe prezenty. Warto pamiętać o tym, że system premiowania pojedynczych pracowników powinien być dobrze przemyślany. Doprowadzenie do sytuacji, że ciągle te same osoby otrzymują premie może być demotywujące dla innych. Budowanie własnej franczyzy i silnej społeczności to nie tylko pozyskiwanie nowych franczyzobiorców, ale też praca z nimi w najlepszych relacjach. Silna społeczność franczyzowa, opierająca się na wsparciu i wspólnej pracy to cel, do którego warto dążyć.

Własna sieć franczyzowa to świetny sposób na rozbudowanie swojej działalności oraz pozyskanie wielu nowych klientów. Początki mogą jednak stanowić duże wyzwanie, zwłaszcza dla osób, które wcześniej nie miały styczności z taką formą biznesu. Elementem prowadzenia firmy franczyzowej, na który warto zwrócić szczególną uwagę, jest budowanie skutecznej społeczności franczyzowej.

W tym artykule znajdziesz 10 sposobów na rozbudowę swojej sieci, dzięki odpowiednim franczyzobiorcom oraz właściwemu systemowi doradztwa i wsparcia. Przekonaj się, o czym warto pamiętać, by móc budować solidną franczyzę z zaufanymi ludźmi.

1. Zastanów się, kogo szukasz

Budowanie własnej społeczności franczyzowej w dużej mierze opiera się na współpracy z odpowiednio dobranymi franczyzobiorcami. To właśnie ich praca będzie stanowiła o sukcesie marki w kolejnych lokalizacjach. Aby móc cieszyć się z owocnej współpracy, ważne jest podsumowanie wymaganych przez Ciebie cech i umiejętności, jakie osoba na stanowisku franczyzobiorcy powinna posiadać. W każdej branży wymagania będą się od siebie różniły, dlatego warto przeanalizować własną firmę i zastanowić się, którzy kandydaci odnajdą się najlepiej w danej dziedzinie. 

Pamiętaj, żeby dokładnie przemyśleć kwestię wysokości kapitału, jaki trzeba mieć, aby wystartować ze swoją franczyzą. Czy szczególnie ważne będzie doświadczenie na podobnym stanowisku? Czy komunikatywność oraz dobre relacje z klientem odgrywają kluczową rolę? Czy potencjalny franczyzobiorca powinien mieć już doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy? Przeanalizuj cechy idealnego kandydata, dzięki którym stworzysz swoje własne kryteria.

2. Pozwól franczyzobiorcom dobrze poznać Twoją firmę

Kolejnym krokiem do nawiązania współpracy z nowymi franczyzobiorcami jest przedstawienie im  Twojej firmy i oferty. Inwestycja kapitału we franczyzę to bardzo ważna decyzja, do której nie warto namawiać zainteresowanych. Jako właściciel firmy zadbaj o to, aby przedstawić im szczegóły, a także rozwiać wszelkie wątpliwości. Warto pokazać, jak na co dzień działają aktualne placówki, jak wyglądają kwestie miesięcznych kosztów i przychodów oraz z jakimi problemami może się mierzyć nowa franczyza. 

Nie warto przekonywać zainteresowanych na siłę, przedstawiając biznes w samych superlatywach. Potencjalni franczyzobiorcy będą chcieli usłyszeć realne informacje, w tym również poznać potencjalne ryzyko. Wszelkie obawy skutecznie rozwiejesz, mając w zanadrzu gotowe plany wsparcia w razie trudnych a nawet kryzysowych sytuacji. Daj im się poznać z dobrej strony oraz poznaj ich samych, aby mieć pewność, że to będzie dobra współpraca jeszcze przed podpisaniem umowy.

3. Pomagaj w wyborze miejsca na biznes

Mimo chęci zawarcia umowy z Twoją firmą oraz chęci otwarcia punktu w nowej lokalizacji, nie każdy franczyzobiorca może z łatwością znaleźć odpowiednie miejsce na biznes. W takim wypadku warto pomóc współpracownikowi w poszukiwaniach najlepszego miejsca. Jako właściciel firmy wiesz, co jest niezbędne w przypadku wyboru lokalu pod nową placówkę i jakie elementy muszą znaleźć się w środku. Sukces franczyzobiorcy to Twój sukces. Podziel się swoim doświadczeniem z franczyzobiorcą, zwracając uwagę na takie kryteria, jak położenie, pobliski ciąg ruchu czy obecność konkurencji w pobliżu. 

Szukając lokalu dla swojego franczyzobiorcy, warto wziąć oczywiście pod uwagę preferowaną przez niego lokalizację. Najważniejsza będzie również klarowna komunikacja, stanowiąca podstawę do wymiany zdań i wspólnego ustalenia najlepszego rozwiązania.

4. Przekaż niezbędną wiedzę dbając o detale

W ramach zawartej umowy franczyzowej, jako franczyzodawca zobowiązujesz się do udostępnienia nazwy, logo firmy i strategii funkcjonowania na rynku. Duże sieci franczyzowe dbają o skrupulatne przekazywanie swoim franczyzobiorcom biznesplanu oraz szczegółowych instrukcji dotyczących procedur i prawidłowego działania placówki. W ten sposób cała sieć może funkcjonować na odgórnie przyjętych zasadach. 

Dzielenie się własną wiedzą oraz sprawdzonymi sposobami funkcjonowania firmy z franczyzobiorcami umożliwia budowanie niezbędnego zaufania. Gotowe instrukcje wpływają na lepszy start oraz funkcjonowanie placówki, przynosząc zyski całej sieci.

5. Stwórz zespół wsparcia franczyzy

Przy rozwijającej się sieci franczyzowej, do której dołączają kolejne placówki, warto zadbać o właściwą komunikację oraz zarządzanie i kierowanie franczyzobiorców w kierunku wyznaczonych celów. Kolejnym niezbędnym elementem w Twojej firmie będzie zespół wsparcia franczyzy. Odpowiednio skomponowany zespół, który będzie posiadał właściwe kwalifikacje oraz umiejętności, będzie w Twojej firmie pełnił rolę trenera. 

Zadaniem zespołu wsparcia będzie przede wszystkim prowadzenie franczyzobiorców oraz pokazywanie im, jakie rozwiązania będą się sprawdzały i co przyniesie korzyści dalej lokalizacji. Dużą rolę może tutaj także odegrać odpowiednia agencja reklamowa lub ekspert ds. franczyzy/specjalista ds. rozwoju sieci franczyzowej. Nauka oraz kontrola funkcjonowania każdej franczyzy to podstawa dobrze działającego systemu, który pragniesz zbudować.

6. Wykorzystaj nowe technologie do komunikacji

Obecnie dzięki rozwojowi technologii masz ułatwione zadanie, jeśli chodzi o jasną i transparentną komunikację. Za sprawą Internetu i dedykowanych programów możesz bez trudu komunikować się ze swoimi franczyzobiorcami i przekazywać im najnowsze wytyczne, ustalenia i informacje. Warto wykorzystać możliwości nowych technologii, aby móc szybko i bez trudu przekazywać ważne informacje dotyczące funkcjonowania marki. 

Przy zapewnieniu wsparcia, doradzaniu w trudnych momentach oraz kontrolowaniu tego, co dzieje się w danej placówce, bardzo pomocne będą spotkania internetowe w formie telekonferencji. Pozwoli Ci to omawiać bieżące problemy z franczyzobiorcami bez konieczności podróżowania z miejsca na miejsce lub oczekiwania na odpowiedź. Chwal, kontroluj, motywuj i daj się wykazać Twoim współpracownikom. 

7. Organizuj wydarzenia dla społeczności franczyzowej

Jakie praktyki warto rozważyć, aby dodatkowo zjednoczyć i umocnić swoją społeczność franczyzową? Doskonałym rozwiązaniem będą wydarzenia tematyczne.. Możesz je wykorzystać na wiele sposobów, a całą organizację zostawić sobie lub zlecić odpowiednim koordynatorom, którzy zajmą się dopracowaniem każdego szczegółu. Warto rozważyć takie okazje do spotkań, jak:

  • rocznice otwarcia danej franczyzy,
  • rocznice funkcjonowania całej sieci,
  • osiągnięcie wyznaczonego celu (np. w postaci określonej liczby franczyz, przekroczenie wybranego progu zysków czy wyjątkowe wyróżnienie się na tle konkurencji).

Firmowe wydarzenia powinny mieć charakter cykliczny. Świetnym rozwiązaniem jest organizowanie tego typu przedsięwzięć na zasadzie podsumowania dotychczasowej pracy lub wyznaczenia nowych celów. Spotkania organizowane co rok, co pół roku lub co kwartał pomogą Ci również przekazać najważniejsze zmiany zachodzące w strukturach firmy wszystkim jej członkom, przeprowadzić dyskusje na temat różnych rozwiązań i wypracować wspólne plany działania.

Warto również organizować wyjazdy jednego zespołu do drugiego – wymiana doświadczeń różnych punktów wpłynie pozytywnie na zaangażowanie pracowników. Będą się oni porównywać, analizować i prowadzić rozmowy, co zwiększy zaangażowanie i oddanie firmie. 

8. Postaw na szkolenia i jeszcze raz szkolenia

Wybór prowadzenia sieci franczyzowej wiążę się z wieloma zadaniami do wykonania. Ważne jest, aby pamiętać, że franczyzobiorcy nie powinni zostać pozostawieni sami sobie. Jednolite działanie firmy oraz dbanie o każdy jej element to bardzo ważna kwestia, której warto poświęcić więcej uwagi. Dobrym sposobem na rozwój oraz podnoszenie ważnych kwalifikacji swoich pracowników i współpracowników jest organizowanie szkoleń. 

Szkolenia to także okazja do poznania się różnych franczyzobiorców i utwierdzania się w przekonaniu, że są częścią większej społeczności. Wymiana doświadczeń i nawiązanie nowych znajomości – to wszystko przyczynia się do budowania silnej społeczności franczyzowej. 

Organizacja szkoleń to także inwestycja, pozwalająca rozwijać kompetencje pracowników, co przekłada się na rozwój całej sieci. Wyspecjalizowana kadra może następnie przekazać swoją wiedzę kolejnym pracownikom

9. Dbaj o wysoki poziom wsparcia i doradztwa

Podstawą utrzymania dobrych relacji z franczyzobiorcami jest właściwy sposób wspierania ich działań. Jako właściciel firmy zadbaj o to, by każdemu poświęcono wystarczającą uwagę, zwłaszcza w sytuacjach trudnych i kryzysowych. Jeżeli dany franczyzobiorca boryka się z problemami, a lokal zaczyna pociągać za sobą więcej kosztów niż przynosić zysku, warto mieć przygotowany plan działań naprawczych. Pomoc w gorszych chwilach biznesu będzie podstawą do tego, aby nie stracić franczyzobiorców oraz umocnić firmę. 

Jeżeli zadbasz o właściwe wsparcie, o którym poinformujesz swoich współpracowników jeszcze przed podpisaniem umowy, możesz mieć pewność, że zyskasz ich zaufanie. Takie dbanie o pracowników oszczędzi im wielu stresów, a dzięki konkretnym, wypracowanym rozwiązaniom franczyza będzie mogła wciąż funkcjonować, odbudowując swój potencjał.

10. Rozważ wprowadzenie programów motywacyjnych

Odpowiednie zachęcenie pracowników do rozwoju jest niezwykle ważną kwestią we wszystkich rodzajach biznesu. Wykorzystanie programów motywacyjnych może przynieść wiele korzyści Twojej rozwijającej się sieci franczyzowej. Dobrym i często wykorzystywanym sposobem udzielania takich nagród jest organizacja wewnętrznych konkursów między franczyzami. Nagrody można przyznać za najwyższą sprzedaż, najlepsze oceny klientów, wyrobienie określonych celów oraz przewyższenie ich. W ten sposób możesz wprowadzić do firmy odrobinę zdrowej rywalizacji, która będzie skutecznie napędzała pracowników do działania.

Nagradzanie pracowników oraz poszczególnych franczyz możesz zacząć od przyznawania premii za osiągnięcia lub ciekawych produktów, np. bonów prezentowych. Gdy sieć zacznie przynosić większe zyski, możesz pomyśleć o bardziej ekstrawaganckich sposobach nagradzania, jak wycieczki czy droższe prezenty.

Warto pamiętać o tym, że system premiowania pojedynczych pracowników powinien być dobrze przemyślany. Doprowadzenie do sytuacji, że ciągle te same osoby otrzymują premie może być demotywujące dla innych.

Budowanie własnej franczyzy i silnej społeczności to nie tylko pozyskiwanie nowych franczyzobiorców, ale też praca z nimi w najlepszych relacjach. Silna społeczność franczyzowa, opierająca się na wsparciu i wspólnej pracy to cel, do którego warto dążyć.

Inne:

Czym powinna wyróżniać się umowa franczyzowa?

Redakcja

Europejski Kodeks Etyki Franczyzy

Redakcja

Co to jest franczyza? Kim jest franczyzodawca, a kim franczyzobiorca?

Redakcja

Zostaw komentarz

Informujemy, że strona www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Akceptuj, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij Czytaj więcej, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Akceptuj Czytaj więcej

Polityka prywatności