Piekarnia, cukiernia
Może się wydawać, że skoro każdy z nas codziennie je pieczywo, to rynek piekarniczy oraz cukierniczy są dobrym obszarem dla intratnej działalności gospodarczej. Czy franczyza piekarni lub cukierni jest dobrym pomysłem na biznes? Jakie należy spełnić warunki oraz jakie są koszty, aby działać w sieci franczyzowej cukierni?
Czy pieczenie chleba, to łatwy kawałek chleba?
O to najlepiej zapytać właścicieli piekarń – rodzinnych biznesów prowadzonych od kilku pokoleń. W całym rynku konsumpcji artykułów spożywczych wytwórcy chleba i pieczywa cukierniczego mają największe wahnięcia i zmiany na rynku konsumentów.
Jest to głównie wynik zmiany zamożności Polaków i nowego modelu konsumpcji. Jemy mniej pieczywa i zwracamy większą uwagę na jego jakość – składniki, z których pieczywo powstało. Jeśli ktoś zamierza być konkurencyjny, musi modyfikować proces technologiczny i wprowadzać nowe receptury.
We własnych piekarniach, to czasem wysiłek finansowy czy organizacyjny przekraczający możliwości firmy. Dlatego znacznie lepiej być piekarzem lub cukiernikiem pracującym pod szyldem franczyzodawcy.
Franczyza piekarnicza i cukiernicza w Polsce
Nie ma tłoku w katalogu franczyz piekarniczych. Wiele firm woli tworzyć punkty własne – są one mniej kosztochłonne, od franczyzowych. W dodatku, właściciele nowych punktów bardzo starają się na początku działalności, potem trochę zaniedbują obowiązki i firmy upadają. A upadek punktu franczyzy zawsze idzie na konto wizerunkowe franczyzodawcy. Mimo takich obaw wciąż w katalogu można znaleźć bardzo korzystne oferty współpracy ze znanymi sieciami piekarń i cukierni.
Najważniejsze warunki przyjęcia do sieci są związane z lokalem i jego wyposażeniem. Chleba i ciast nie da wypiekać się bez specjalistycznego sprzętu. Stad nakłady finansowe na wyposażenie piekarni idą w setki tysięcy złotych. Obok pomieszczeń produkcyjnych w punkcie potrzebne są powierzchnie magazynowe oraz niezbędny jest park samochodowy.
Jasną sprawą jest konieczność spełnienia norm sanitarnych zarówno przed uruchomieniem punktu, jak i podczas działalności.
W obszarze piekarniczym można również otwierać punkty handlowe oferujące pieczywo chlebowe i cukiernicze. Tu inwestycje na wyposażenie sklepu są znacznie mniejsze – zazwyczaj poniżej 50 000 złotych.
Poniżej prezentujemy najpopularniejsze franczyzy piekarni i cukierni.
Nic nie znaleziono
Filtry wyszukiwania