Opis

OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO

Sieć Bricomarché wchodzi w skład Grupy Muszkieterów, która oferuje atrakcyjny i oparty na unikalnych zasadach koncept franczyzowy. Właściciele sklepów Bricomarché są niezależnymi przedsiębiorcami, którzy sami decydują o kierunkach rozwoju Grupy oraz własnego biznesu, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Mogą też stale rozwijać swoje placówki handlowe poprzez wdrażanie nowych konceptów oraz dodatkowe usługi, takie jak otwarcie stacji paliw czy wprowadzanie rozwiązań z zakresu e-commerce (np. Bricomaty). Decydując się na taki krok, właściciele sklepów mogą liczyć na pełne wsparcie centrali Grupy Muszkieterów.

Przedsiębiorcy, którzy założyli Grupy Muszkieterów, w tym sieć Bricomarché, doszli do wniosku, że współpracując, mogą osiągać lepsze efekty. Od lat to się nie zmienia. Grupę wciąż tworzą otwarte, ambitne osoby, które mają motywację do prowadzenia swojego biznesu. Franczyzobiorcy są praktykami, którzy na co dzień dbają o swoje przedsiębiorstwa i całą Grupę – bo to oni nią zarządzają. Dzielą się doświadczeniem i korzystają z doświadczenia innych. Razem się rozwijają i wspierają na każdym etapie.

Bricomarché to sieć oferująca około 25 tysięcy produktów z 4 działów: majsterkowanie, budowlanka, dekoracja i ogród.  Misją marki jest wspieranie klientów w rozwijaniu zainteresowań oraz pasji związanych z domem i ogrodem, dzięki oferowaniu różnorodnych kategorii produktów zawsze w atrakcyjnych cenach.

W 2022 r. sieć zrealizowała obrót na poziomie 3,6 mld zł, co przełożyło się na 9 proc. wzrost rok do roku.

Maria i Tomasz Stangenberg, właściciele dwóch sklepów Bricomarché

DO KOGO KIERUJEMY NASZĄ OFERTĘ?

Bricomarché szuka przede wszystkim przedsiębiorców, którzy chcą zainwestować swój czas oraz pieniądze i nie boją się ryzyka. Kandydaci powinni mieć cechy przedsiębiorcy, umiejętności w zakresie relacji z klientem, predyspozycje do zarządzania oraz kompetencje organizacyjne i menedżerskie, aby umiejętnie zarządzać zespołem: motywować, delegować zadania, kontrolować. Kandydaci powinni także podzielać wartości Muszkieterów: solidarność właścicieli i zaangażowanie w życie Grupy.

Właściciele supermarketów Bricomarché są aktywnymi handlowcami. Dzięki odpowiedniemu programowi szkoleń każdy, kto wykazuje cechy przedsiębiorcy może zostać właścicielem punktu sprzedaży. W procesie rekrutacji kluczowe są kompetencje ogólnobiznesowe. Otwartość na różnorodne doświadczenia zawodowe przedsiębiorców, umożliwia dynamiczny rozwój Grupy w duchu innowacyjności. Każdy sklep prowadzony jest na zasadzie spółki zoo, w której franczyzobiorca jest większościowym udziałowcem.

Właściciele tworzący Grupę Muszkieterów reprezentują bardzo różnorodne profile zawodowe. Wśród członków Grupy są oczywiście tacy, którzy pracowali już w handlu detalicznym czy w handlu ogólnie. Można tu również znaleźć bardziej nietypowe profile zawodowe: byłych rzemieślników, księgowych, bankowców, nauczycieli czy też pracowników administracji państwowej.

Ta różnorodność stanowi bogactwo Grupy Muszkieterów. Grupa stawia w pierwszej kolejności na kompetencje ogólnobiznesowe, a później na umiejętności, które można nabyć w trakcie szkolenia. Różnorodność to niezaprzeczalnie czynnik gwarantujący dynamiczny rozwój, zachęcający do rywalizacji, kreatywności i innowacyjności.

Szczegóły dotyczące procesu rekrutacji znajdziesz tutaj: https://franczyza.bricomarche.pl/rekrutacja-szkolenie

JEDNOSTKI WŁASNE

Centrum magazynowo-biurowe w Swadzimiu oraz magazyny logistyczne w Mysłowicach i Sosnowcu.

JEDNOSTKI FRANCZYZOWE

189 w tym 4 jednostki przyłączone

WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY

Franczyzobiorca sieci Bricomarché może liczyć na szerokie wsparcie Grupy zarówno przed otwarciem swojego pierwszego punktu sprzedaży, jak i w trakcie trwania umowy franczyzowej. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów.

#BIZNES

Dajemy Tobie sprawdzony biznes i oczekujemy wkładu własnego

Oferujemy

  • działalność pod znaną i sprawdzoną marką Bricomarche, która funkcjonuje na polskim rynku niemal 25 lat: skala, rozpoznawalność, zmniejszenie bariery wejścia na rynek lokalny,
  • możliwość prowadzenia biznesu o wielomilionowych przychodach przy relatywnie niskim wkładzie finansowym,
  • możliwość pomnażania swojego kapitału dzięki inwestycjom w nieruchomości Grupy Muszkieterów i stacje paliw
  • dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej, która wspiera i organizuje procesy handlowe,
  • uczestnictwo w pełni zarządzanym łańcuchem dostaw z dostępem do magazynów centralnych oraz składów budowlanych.

 #WSPARCIE

Pomagamy Tobie stworzyć przedsiębiorstwo od podstaw i oczekujemy otwartości na zmianę oraz nową wiedzę

Oferujemy:

  • pomoc w wyborze lokalizacji sklepu i opracowaniu jego projektu, a także wsparcie w doborze wyposażenia, budowie placówki oraz przygotowania sklepu do otwarcia,
  • kompleksowe szkolenia teoretyczno-warsztatowe realizowane w siedzibie Grupy Muszkieterów w Swadzimiu pod Poznaniem oraz staże praktyczne bezpośrednio w punktach sprzedaży, które jeszcze przed otwarciem, sklepu przygotuje kandydata do skutecznego i efektywnego zarządzania własnym biznesem
  • szerokie wsparcie specjalistów i dostęp do regularnych szkoleń umożliwiających podnoszenie kwalifikacji – zarówno dla franczyzobiorcy, jak i pracowników sklepu,
  • wsparcie doradców/specjalistów m.in. z dziedziny: marketingu, finansów, prawa, logistyki, IT, księgowości w trakcie procesu otwierania oraz po otwarciu sklepu,
  • nowoczesne narzędzia marketingowe i digitalowe (np. aplikacja mobilna dla klientów i do zarządzania sklepem, usługi e-commerce,  w tym click&collect czy odbiór zamówionych produktów w specjalnych boksach, tzw. Bricomatach),

#NIEZALEŻNOŚĆ

Dajemy Tobie niezależność i oczekujemy koncentracji na swoim biznesie

Oferujemy:

  • dużą niezależność w prowadzeniu własnego przedsiębiorstwa, w tym możliwość współpracy z lokalnymi dostawcami, prowadzenia inwestycji i optymalizacji kosztów,
  • samodzielne kształtowanie struktury zatrudnienia a także duża niezależność w kształtowaniu oferty produktowej
  • wymianę wiedzy, doświadczeń i dobrych praktyk pomiędzy przedsiębiorcami w imię zasady niezależność we współzależności,
  • możliwość budowania pozycji swojego przedsiębiorstwa w lokalnym otoczeniu biznesowym w oparciu o społeczną odpowiedzialność biznesu.

 #ROZWÓJ

Dajemy Tobie skalę oraz możliwości rozwoju i oczekujemy zaangażowania

  • możliwość otwierania kolejnych placówek handlowych pod tym samym szyldem,
  • możliwość rozwoju w strukturach Grupy Muszkieterów i współdecydowania o strategicznych kwestiach (możliwość zostania wspólnikiem Spółki Muszkieterowie oraz udziałowcem Funduszu Nieruchomościowego Grupy),
  • różne modele ekspansji

Każdy z franczyzobiorców współzarządza całą Grupą i ma możliwość wpływania na kierunki strategicznego rozwoju. W dłuższej perspektywie właściciel sklepu może łączyć funkcje zarządcze w Grupie. Jest to unikatowe rozwiązanie na całym rynku europejskim. Wyróżnikiem Muszkieterów jest także niezależność – wszyscy przedsiębiorcy należący do Grupy samodzielnie podejmują decyzje dotyczące przyszłości swojego biznesu.

WKŁAD WŁASNY

Suma inwestycji to wkład własny, który wynosi min. 400 tys. zł.

Co ważne, jest to kapitał, który od początku pracuje na wyniki spółki (nie jest to ani opłata licencyjna, ani żadna inna forma opłaty na rzecz Grupy).

PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI

  • minimalny wkład własny: 400 tys. zł, pochodzący ze środków własnych,
  • posiadanie cech przedsiębiorcy oraz ogólnych kompetencji biznesowych,
  • gotowość do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa,
  • ukończenie ok. 4-miesięcznego szkolenia teoretyczno-praktycznego,
  • akceptacja umowy gwarantującej przedsiębiorcy 10-letnią współpracę z możliwością jej przedłużenia.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę: https://franczyza.bricomarche.pl/

ZOSTAŃ PARTNEREM BRICOMARCHÉ

Jeśli prowadzisz już sklep z artykułami do domu i ogrodu o powierzchni większej niż 1000 m2  w dowolnym mieście w Polsce Grupa proponuje dla Ciebie drugą opcję dołączenia do sieci Bricomarché, którą jest możliwość zostania partnerem.

Korzyści dla partnera:

  • działalność w ramach sprawdzonego systemu i pod rozpoznawalnym szyldem,
  • efektywna logistyka,
  • regularne akcje handlowe i marketingowe,
  • możliwości współpracy z lokalnymi dostawcami,
  • szerokie wsparcia specjalistów.

Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://franczyza.bricomarche.pl/prowadzisz-sklep


Dane kontaktowe:

Bartłomiej Tarłowski
Menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej
bartlomiej.tarlowski@mousquetaires.com
tel. +48 519 317 285

Izabela Borowicz

Koordynator ds. procesów i projektów franczyzowych
izabela.borowicz@muszkieterowie.com
tel. 519 407 138


Informacje o Franczyzodawcy:

ITM Polska Sp. z o.o.
ul. Św. Mikołaja 5 Swadzim
62-080 Tarnowo Podgórne

Zdjęcia

Wideo

Dodaj opinię

Bądź pierwszą osobą, która oceni „Bricomarché”

Jak oceniasz współpracę? W skali od 1 do 5? Ocena 5 - Doskonała!