Franczyza kawiarnia, kawiarnia franchising

Marzenia o własnej kawiarni można spełnić wchodząc do współpracy franczyzowej ze znaną marką gastronomiczną. Sprzedaż licencji w Polsce oferuje szereg firm – od światowych gigantów, do kawiarni, które zyskały rozgłos startując jako małe rodzinne biznesy.

Franczyza kawiarnia – jak zacząć?

Początek jak w każdym biznesie – sprawdzamy potrzeby rynku. Konieczny będzie lokal – jego powierzchnia oraz położenie musi spełniać kryteria narzucane przez franczyzodawcę. Przed podpisaniem umowy najmu należy więc najpierw porozumieć się z firmą, od której kupimy licencję.

Umowy mają różną konstrukcję i rozmaity czas trwania. Ze względu na nakłady inwestycyjne, nie powinien być on zbyt krótki. Najlepszym rozwiązaniem są umowy na czas nieokreślony z trzy – sześciomiesięcznym okresem wypowiedzenia.

Po podpisaniu umowy następuje ciężki czas przygotowania lokalu. Projekt, remont, zakup wyposażenia – podczas tych czynności i decyzji franczyzobiorca może zawsze liczyć na wsparcie franczyzodawcy.

Lokal musi być poddany ocenie SANEPID.

Właściciel i pracownicy mogą rozpocząć pracę w punkcie po przejściu szkoleń.

Czas od decyzji o współpracy i podpisania umowy do uruchomiania punktu może wynosić minimum 4 tygodnie.

Polskie sieci kawiarnianej franczyzy

Pieniądze na inwestycję w kawiarniach mobilnych to około 40 60 tysięcy. Uruchomienie w pełni wyposażonej kawiarni w atrakcyjnych punktach stacjonarnych może kosztować nawet 500 tysięcy złotych.

Poniżej prezentujemy najpopularniejsze franczyzy kawiarni, w tym kawiarni mobilnych.

Informujemy, że strona www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij Akceptuj, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij Czytaj więcej, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej. Akceptuj Czytaj więcej

Polityka prywatności