Przepraszamy, nie możemy znaleźć tego, czego szukasz. Spróbuj ponownie.
Franczyza kawiarnia, kawiarnia franchising
Marzenia o własnej kawiarni można spełnić wchodząc do współpracy franczyzowej ze znaną marką gastronomiczną. Sprzedaż licencji w Polsce oferuje szereg firm – od światowych gigantów, do kawiarni, które zyskały rozgłos startując jako małe rodzinne biznesy.
Franczyza kawiarnia – jak zacząć?
Początek jak w każdym biznesie – sprawdzamy potrzeby rynku. Konieczny będzie lokal – jego powierzchnia oraz położenie musi spełniać kryteria narzucane przez franczyzodawcę. Przed podpisaniem umowy najmu należy więc najpierw porozumieć się z firmą, od której kupimy licencję.
Umowy mają różną konstrukcję i rozmaity czas trwania. Ze względu na nakłady inwestycyjne, nie powinien być on zbyt krótki. Najlepszym rozwiązaniem są umowy na czas nieokreślony z trzy – sześciomiesięcznym okresem wypowiedzenia.
Po podpisaniu umowy następuje ciężki czas przygotowania lokalu. Projekt, remont, zakup wyposażenia – podczas tych czynności i decyzji franczyzobiorca może zawsze liczyć na wsparcie franczyzodawcy.
Lokal musi być poddany ocenie SANEPID.
Właściciel i pracownicy mogą rozpocząć pracę w punkcie po przejściu szkoleń.
Czas od decyzji o współpracy i podpisania umowy do uruchomiania punktu może wynosić minimum 4 tygodnie.
Polskie sieci kawiarnianej franczyzy
Pieniądze na inwestycję w kawiarniach mobilnych to około 40 60 tysięcy. Uruchomienie w pełni wyposażonej kawiarni w atrakcyjnych punktach stacjonarnych może kosztować nawet 500 tysięcy złotych.
Poniżej prezentujemy najpopularniejsze franczyzy kawiarni, w tym kawiarni mobilnych.